Til brugere af Sæby Vandværk

På vandværket sætter vi et anlæg op på prøve, der minimerer/fjerner problemer og gener med kalksten, idet kalken efterfølgende fælder ud som pulver, også kaldet aragonit eller tavlekridt, der let fjernes ved almindelig rengøring, ligesom afsyring af elektriske apparater og varmelegemer minimeres.

Mange af fordelene ved systemet er også langsigtede, f.eks.

Vandet skifter ikke sammensætning så umiddelbart mærker I ikke så meget, men så måske alligevel:

Det forventes at have en positiv effekt på overflader, hvor I normalt har kalksten, f.eks.

 F.eks bedre kaffe, vandet virker blødere, vasketøj virker blødere og færre psoriasisudbrud, hvilket er oplevelser fra andre brugere

Vi håber, I vil sende tilbagemelding om jeres oplevelser via det link, vi sender senere.

For de, der gerne vil vide mere, kan vi foreslå at læse på følgende link

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0551/7180/9487/files/123_artikel-blandfort-juli-2018-final.pdf?v=1619541448

Lidt praktisk:

Anlægget installeres onsdag 15/5 efter kl. 16.00

For nogle kan vandet i starten blive lidt uklart pga kalken udskilles.

Generalforsamling

Årets generalforsamling afholdes torsdag den 21. marts 2024 kl. 19.30 i Sæby Gl. Skole

Dagsorden ifølge vedtægterne.

Vel Mødt!

Bestyrelsen

Årets forbrug

Søndag de 17. blev der sendt de kendte skemaer ud til registrering af årets vandforbrug. Der er nævnt, at sidste frist for at indtaste målerstanden er 15. januar, og det er korrekt – samtidig skal det siges, at vi helst ser det gjort så tæt på nytår som muligt for at få et korrekt billede af forbruget. Vi håber I vil tænke på dette – så bliver det også billigere. 😉

Vi lukker for vandet

Der kan opleves stop for vandet af ca. en times varighed fra i dag fredag 24.2.23 til og med på onsdag 1.3.23 pga. reparationer forskellige steder i byen. Et tip: opbevar 5-10 liter vand til brug under lukningerne og hæld det ud ved normal arbejdstids ophør. Vi beklager ulejligheden.

Aflæsningskort for 2022

Der er i dag sendt aflæsningskort ud til aflæsning af vand forbrug for 2022. Aflæsningsdatoen skal gerne være så tæt på 31. december som muligt; dog er tidsfristen for indtastningen på www.dkVand.dk sat til 15. januar 2023. Der har hos enkelte forbrugere indsneget sig en fejl, da fristen siger datoen i år. Så hurtige forventer vi dog ikke forbrugerne er – det ville også give et forkert billede af forbruget 😉

Hvad nu hvis…

der pga. leveringsproblemer af strøm bliver annonceret STRØMAFBRYDELSE?

1: Fyld egnede beholdere med vand til brug under strømafbrydelsen.

2: Undgå at tænde for vandet i perioden for at hindre skader på rørene

Generalforsamling 2022

Nu finder vi det betimeligt at afholde generalforsamling 2022. Den afholdes torsdag den 24. marts kl. 19.30 i Den gamle Skole, Tingstedet 6.

Hvis man er smittet med covid-19 eller ikke sikker, bedes man blive hjemme.

Dagsorden ifølge vedtægterne

Med venlig hilsen

Bestyrelsen